MOTORER

fullhybrid E-Tech

hybrid när den är som bäst

  • fullhybrid E-Tech, den nya generationens drivlina
  • upp till 80 %1 stadskörtid i elläge
  • upp till 40 %2 reducerad bränsleförbrukning
  • minskade CO2-utsläpp
  • skarpa och lyhörda accelerationer

 

1) beroende på batteriets skick och körstilen / intern källa Renault / 2022
2) för en fullhybrid E-Tech drivlina jämfört med en mildhybrid autodrivlina, enligt WLTC City-protokoll / källa UTAC & IDIADA / september 2022

 

huvudfunktioner

Du kan njuta av kraftfull start med en automatisk eldrift. Regenerativ bromsning laddar batteriet medan du kör. Du kan också återvinna ännu mer energi genom fyra regenereringslägen.

tekniker

Drivlinan fullhybrid E-Tech på Renault Austral består av en ny 3-cylindrig, 1,2 liters turboladdad bensinmotor kombinerad med en ny elmotor, ett litiumjonbatteri och en smart multimodal växellåda.

mildhybrid

Nya generationens mildhybrid

  • 12 V batteri
  • 160 hk med starthjälp
  • 1,3L turbo bensinmotor




 

huvudfunktioner

Minskar förbrukningseffekter under start- eller accelerationsfasen. Du kan minska din bränsleförbrukning och CO2-utsläpp samtidigt som du får mjukare omstarter och högre körkomfort.

tekniker

1,3L Turbo direktinsprutad bensinmotor är utrustad med ett partikelfilter och ett 12-volts mildhybridsystem. Denna teknik erbjuder 160 hk och består av ett alternerande startsystem kopplat till ett litiumjonbatteri som genererar kraft när du bromsar in.

jämför drivlinor

  

fullhybrid E-Tech 200 mildhybrid 160
teknologi

1 batteri

+ 2 elmotorer

+ 1 bränslemotor

1 x 12 V batteri

+ 1 bränslemotor

minskad bränsleförbrukning upp till 40% upp till 8%
bränsleförbukning 4.6 - 4.7 L/100 km* 6.2 L/100 km
CO2-utsläpp

105 g/km*

139-141 g/km

Crit'Air klassificering 1 1
energiåtervinning via retardation och inbromsning ja ja
energiåtervinningsförstärkning ja nej
elassistans för förbränningsmotor ja ja
elkörning i staden upp till 80% av resor med energiåtervinning nej

*Certifiering av data pågår