Service och reparationsavtal särskilt anpassat för din verksamhet.
Ge din bil vad den förtjänar. Renault Care Pro är en Renault certifierad produkt som ger dig ett totalskydd på din bil och innehåller service enligt Renaults serviceprogram, reparationer, byte av slitage delar så som bromsklossar, bromsskivor, torkarblad etc. Dessutom får du förlängd garanti samt Renault vägassistans under hela avtalsperioden. Fordonet får inte vara äldre än 12 månader för att vara berättigad till Renault Care Pro. Avtalet kan tecknas på alla era företagsbilar, dvs. både person- och transportbilar.
Care Pro tar hand om din bil på bästa sätt:
Kontakta din återförsäljare för att få ett CARE-PRO erbjudande:
* Erbjudandet gäller Care Pro service & reparationsavtal för 36 månader med total körsträcka upp till 5.000 mil för 100% elektriska Renault transportbilar. Övriga transportbilar gäller pris från 199 kr/mån. För högre miltal eller längre avtal kontakta din återförsäljare för ett erbjudande. Pris är exkl. moms och gäller kundorder tom 31/12 2024.
MODELL | MOTOR | TOT. MIL | PRIS/MÅN | PRIS/MIL | ||
KANGOO | electric | 5 000 | 169 | 1,2 | ||
MASTER | electric | 5 000 | 169 | 1,2 | ||
TRAFIC | electric | 5 000 | 169 | 1,2 | ||
KANGOO | bensin + diesel | 5 000 | 199 | 1,4 | ||
EXPRESS | bensin + diesel | 5 000 | 199 | 1,4 | ||
MASTER | bensin + diesel | 6 000 | 199 | 1,2 | ||
TRAFIC | bensin + diesel | 6 000 | 199 | 1,2 |
ETT AVTAL SOM PASSAR ALLA TYPER AV VERKSAMHETER
Tänk om det fanns ett service- och reparationsavtal som fungerade för alla företag oavsett vilken bransch man är verksam i. Vare sig man har transportbilar, tjänstebilar eller både och. Visst är det skönt att det finns ett sådant avtal nu. Det heter Renault Care Pro, och det är rikstäckande vilket innebär att du kan göra service hos valfri auktoriserad Renault-verkstad.
Med Renault Care Pro får du kontroll över service och reparationsutgifterna för din vagnpark, och säkrar upp ett högre andrahandsvärde. Längden på avtalet kan tecknas på 24-84 månader, och total körsträcka från 1 000 upp till 36 000 mil beroende på bilmodell.
Till en fast månadskostnad får du:
DETTA INGÅR I CARE PRO
PERIODISKT UNDERHÅLL (SERVICE)
Förutom ordinarie service enligt fabrikens rekommendationer så täcker vårt servicepaket vissa av de extra kostnader som man i vanliga fall behöver betala vid en service, tex. så ingår byte av kamrem.
BYTEN AV SLITAGEDELAR
Allt slits med tiden, även bildelar, men var lugn i Care Pro byter vi ut delar som koppling, stötdämpare, torkarblad, bromsskivor, tändstift, glödlampor etc. med Renault originaldelar för att säkra upp bilens andrahandsvärde. Slitagedelarna som byts ut är länkade till bilens ålder och kilometertal, för mer information vänligen kontakta en Renault-verkstad. Slitagedelar som däck och elbilsbatteri ingår inte.
FÖRLÄNGD GARANTI
Care Pro´s förlängda garanti täcker mekaniska, elektriska och elektroniska delar.
RENAULT ASSISTANCE
Vägassistansen som ingår i Care Pro gäller alla dagar, dygnet runt vid fel på bilen.
VANLIGA FRÅGOR
NÄR STARTAR AVTALET?
På bilens första registreringsdatum som också är bilens garantistartdatum.
VILKA BETALNINGSALTERNATIV FINNS?
Månadsfakturering via E-faktura eller bankgiro, alternativt en engångsbetalning för hela perioden. Vid finansiering av transportbil via Renault Finans (i samarbete med Santander) så ingår Care Pro i leasingavgiften och ni får ni allt på en faktura.
VARFÖR FÅR JAG INGEN FAKTURA?
Det kan bero på att adress eller email inte är korrekt i våra system. Vänligen kontakta care.nordic@mobilize-fs.com för att uppdatera informationen, ange registrerings nr som referens.
KAN JAG FÅ CARE PRO FAKTURAN PÅ MIN LEASING- ELLER LÅNEFAKTURA?
Fakturering sker normalt separat från Renault Finance Nordic (Mobilize Financial Services).
Samfakturering kan ske vid företagsleasing av transportbilar via Renault Finans i samarbete med Santander Consumer Bank
VAD MENAS MED REPARATIONSAVTAL?
Reparationsavtal är inte att förknippa med bilförsäkring eller vagnskadeförsäkring, utan avser utbyte av delar som betraktas som slitagedelar vid behov till exempel bromsbelägg, torkarblad, kopplingsdelar.
OM JAG KÖR MER ÄN VAD AVTALET SÄGER?
Du kan närsomhelst ändra körsträckan innan avtalet löpt ut. Vänligen kontakta care.nordic@mobilize-fs.com för att erhålla nytt pris och genomföra ändringen. Detsamma gäller ändring av avtalsperioden.