prestanda

högpresterande

Alla viktiga designelement har bearbetats, såsom den sluttande vindrutan, luftintag, formen på ytterbackspeglarna och indrag av baksidan. Detta ökar fordonets aerodynamiska prestanda och ger betydande energibesparingar.

aerodynamisk design

Upptäck hur teknik och design kan samverka för att förbättra aerodynamiken. Michael Gabriel och Louis Morasse berättar om nya Renault Master E-Tech 100 % electric, en ny aerovan med förbättrad prestanda, för proffs.

förbättrad prestanda

Med sin aerodynamiska optimering kan du njuta av nya Renault Masters lägre bränsleförbrukning med dieselmotorn (1,5 L/100 km i dCi 2L dieselversion*) och upp till 460 km räckvidd** med E-Tech 100 % electric med 27 % lägre energiförbrukningen.

 

*WLTP-mätning (mars 2023) jämförelse Master L2H2 3,5T dCi 130 och Renault Master 3 phase 2 Blue dCi 135. Intern studie hos Renault.
**WLTP-mätning jämförelse Master L2H2 E-Tech 87 kW och Renault Master E-Tech Electric 52 kW. Intern studie hos Renault.

E-Tech 100% electric

upp till 460 km räckvidd*

Med noll CO2-utsläpp är E-Tech 100% electric ideal för daglig användning i stadsmiljö och för att få tillgång till miljözoner.

*i L2H2 4t-version enligt WLTP-data

130 kW max DC snabbladdare

Återställ full räckvidd på 1 timme och 10 minuter via en snabbladdningsstation med 87 kWh-batteriet.

dynamisk bromsning

Det nya kompakta systemet erbjuder identisk bromseffektivitet oavsett lastvikt och halverar reaktionstiden vid nödbromsning. Varje inbromsning hjälper därför till att återvinna energi och förbättra fordonets totala räckvidd.

diesel

ny 9-växlad automatlåda*

Den nya 9-växlade växellådan som finns tillgänglig på 150 hk och 170 hk versionerna erbjuder bästa möjliga vridmoment i alla situationer och ger bekväm körning.

*tillgänglig senare

anpassad effekt

Skaffa en helt ny Blue dCi 2L-motor med tre effektnivåer för att uppfylla dina förväntningar.

dynamisk bromsning

Det nya hydrauliska dynamiska bromssystemet erbjuder samma bromseffektivitet oberoende av lasten och halverar reaktionstiden vid nödbromsning (om det aktiveras av ett förarassistanssystem).

Bränsleförbrukning vid blandad körning WLTP Master: 7,7 l/100 km, 201 g/km CO2