NYA MASTER

årets transportbil 2025

bli kontaktad

rek.pris: 446 900 kr*

Master L2H2 150 hk automat Base Line

Företagsleasing fr. 5 532 kr/mån ink. Care Pro service- & 
reparationsavtal och vinterhjul. **

se prislistor

Renault Care Pro

Service- & reparationsavtal
Lägg till för endast 199 kr/mån*

läs mer om Care Pro

kör E-Tech till lägre kostnad än diesel

Nu kan du företagsleasa Renault Master E-Tech 100% electric till en lägre månadskostnad än jämförbar version med diesel. Kontakta din närmaste återförsäljare för en offert.

Företagsleasa från: 5 290 kr/mån **
att jämföra med 5 532 kr/mån för Base Line L2H2 150 AUTO (diesel)

inklusive vinterhjul och Care Pro service- & reparationsavtal

Nya Master går in i en ny era: 

Master – vinnare av International Van of the Year 2025 – tar steget in i en ny tid. Med en aerodynamisk design som utvecklats i vindtunnel och ett nytt dynamiskt bromssystem förbrukar den 1,5 L (i dieselversion dCi 2L ¹) mindre bränsle och ger dig en 27% längre körsträcka med E-Tech 100% electric (upp till 460 km helt på eldrift²). Hytten är designad utifrån föraren och ger enkel åtkomst till alla reglage och har en 10-tumsskärm med openR link och Google installerad³.

1 625 kg

användbar lastvikt4

1 312 mm

sidoöppning

40

ombyggnadsvarianter
tillverkade av Renault

2 drivlinor

el eller diesel

¹ WLTP-mätning (mars 2023) jämförelse Master L2H2 3,5T dCi 130 och Renault Master 3 phase 2 Blue dCi 135. Intern studie hos Renault.
² WLTP-mätning jämförelse Master L2H2 E-Tech 87 kW och Renault Master E-Tech Electric 52 kW. Intern studie hos Renault.
³ Google, Google Play, Google Maps, Waze med flera är varumärken som tillhör Google LLC.
⁴ L2H2 E-Tech 100% elektrisk 4t 87 kWh lastkapacitet

ny front med nya Renault-emblem

aerodynamisk design

1 312 mm sidoskjutdörrsöppning

robust kylargrill

mobilt kontor i hytten

10-tumsskärm med openR link-multimediasystem

5 års garanti för extra trygghet

aerodynamisk design

utformad för hög prestanda

Varenda detalj i Masters exteriöra design är utformad efter krävande tester i vindtunnel. Allt för att förbättra luftflödet och göra varje element mer aerodynamiskt.

utformad med effektivitet i fokus

Optimerat batteri på 87 kWh
för längre räckvidd för eldrivna versioner

innovativt bromssystem

För snabb och dynamisk inbromsning

ny 9-växlad automatväxellåda

För ökad säkerhet, komfort och räckvidd med dieseldrivlina

kablar och utrustning

kabel tillgänglig som standard: privat eller offentlig laddstation

Ladda enkelt din Master E-Tech 100% electric med Mode 3 Type 2-kabel (beroende på alternativ):
- hemma eller på jobbet: 7,4 KW AC (enfas) laddpunkt;
- på vägen: 22kW AC (trefas) allmän laddningspunkt

valfri kabel: laddning från standard eller förstärkt uttag

Alternativt kan du ladda på ett enkelt 16 A standard 2,3 kW eller förstärkt 3,7 kW växelströmsuttag med hjälp av Mode 2 flexicharger laddkabel för hemuttag. En enstaka, praktisk lösning på resande fot, på kontoret eller hemma.

kabel integrerad direkt i DC-terminaler: snabbladdning

För dina längre resor, ladda din Master E-Tech 100 % electric på en DC offentlig snabbladdningspunkt med en fast kabel.

460 km

räckvidd med 87 kWh E-Tech 100% electric¹

1i L2H2 4T-version enligt WLTP

2 tillgängliga drivlinor

E-Tech 100 % electric

Med en energikostnad som är 3 gånger lägre, upp till 30 % mindre underhållsbehov och nollutsläpp av koldioxid, kan man minst sagt säga att E-Tech 100% electric-versionen kan omvända de flesta. Två batterialternativ anpassar prestanda efter dina behov: 40 kWh och 170 km räckvidd, perfekt för leveranser runt om i staden – eller 87 kWh för en räckvidd på 410 km, perfekt för längre resor med en laddningstid på 35 minuter för att nå 80 % av räckvidden.¹

maximal effekt: 140 hk (105 kW)²

automatisk växellåda

minskade WLTP koldioxidutsläpp: 0 g

elförbrukning: ej fastställt

¹ enligt WLTP-protokollet i mars 2023, kan variera beroende på version och tillval
² för 87 kWh batteri

versioner

40 ombyggnadsvarianter tillverkade av Renault

Exempel på påbyggnationer som finns från fabrik eller via våra certifierade påbyggare

skåpbil

transport av gods och utrustning

volymskåp

för transport av gods

anläggningsbil och flakbil

för bygg- och underhållssektorn

dubbelhytt

för bygg- och underhållssektorn

chassi eller chassi-platta

för ombyggnad

lastvikt på 1 625 kg¹

Master har högsta prestanda i sin kategori och är rustad för produktiva arbetsdagar: upp till 1 625 kg¹ last- och 2 500 kg dragkapacitet. Underlätta lastningen med en praktisk tröskel bak och optimalt utformat lastutrymme med lasthandtag. Här får du den största skjutbara sidodörren i sin klass.

¹ i L2H2 E-Tech-versionen 100% electric 87 kWh

 

 

ergonomi och förvaring

hytt med föraren i fokus

Förarorienterad instrumentpanel med reglage nära till hands, individuella och bekväma säten, mobilt kontor¹ och 135 L förvaringsutrymme. Förstklassig komfort designad för att göra dina resor och din dagliga verksamhet enklare.

¹ tillval

arbetsyta i kupén med 12 V USB-uttag

Skapa ditt eget mobila kontor i bilen där du enkelt kan sköta din administration även när du är ute på uppdrag. En rejäl yta för dator och pappersarbete samt självklart ett 12V USB-uttag för säker strömförsörjning av dina tekniska enheter.

135 l förvaringsutrymme

Ett rejält förvaringsutrymme för din personliga utrustning. Allt för att underlätta för dig så att du kan hålla ordning på prylar, utrustning och arbetsverktyg i din bil.

teknologi

openR link med inbyggd Google

stor 10-tumsskärm

Optimera dina arbetsresor i din Renault Master med multimediasystemet openR link. Ett smidigt och intuitivt gränssnitt som återspeglar din smartphone på en 10-tumsskärm.

mer än 50 bilanpassade appar

Med multimediasystemet openR link och Google kan du kolla din e-post, navigera med Waze eller betala enkelt för parkering med EasyPark .

designad för företagare

Din tid är värdefull, låt openR link med Google hantera dina resor. Med hjälp av röststyrd kommunikation kan du låta Google Assistant reglera temperaturen i bilen utan att störa körningen.

… och fler än 9 Connected Services från My Renault-appen

Din smartphone och skåpbil är ständigt uppkopplade mot My Renaults fjärrstyrda tjänster: återstående körsträcka, närliggande laddstationer, färdplanering och mycket mer. My Renault utvecklas hela tiden för att förenkla för dig i vardagen. 

larm om upplåsning

justera kupétemperatur och ladda på distans

visa plats och tillgänglighet på laddstationer

human first program

20 avancerade förarassistanssystem

parkeringshjälp och backkamera

Parkeringshjälpen använder sensorer som vägleder dig med hjälp av ljud- och ljussignaler när det finns hinder i närheten. När du backar visar mittskärmen en kameravy riktad bakåt med hjälpmarkörer (tillval backkamera).

skydd för fotgängare

En sensor upplyser föraren om att det är dags att bromsa om det finns risk för kollision med en fotgängare. Systemet förstärker inbromsningen om föraren reagerar för långsamt, och bromsar till och med in helt om det skulle behövas.

upptäckt av cyklister i döda vinkeln på landsväg och i stadstrafik

Dödavinkelvarnaren (BSW) registrerar om en cyklist eller ett fordon befinner sig runt fordonets bakparti utanför förarens synfält. En ljussignal i ytterbackspeglarna varnar föraren. På passagerarsidan registrerar en sensor cyklister i döda vinkeln och aktiverar både en ljud- och en ljussignal.

och 17 andra avancerade förarassistanssystem med human first program

i våra broschyrer hittar du mått, tekniska data och tillbehör

 

broschyr tillbehörskatalog prislista

Har du frågor? Be våra återförsäljare om hjälp.

andra bilar som kan intressera dig

Bränsleförbrukning vid blandad körning WLTP Master: 7,7 l/100 km, 201 g/km CO2

* Erbjudandet gäller vid köp av en Renault Transportbil senast 30/11 2024 så länge lagret räcker. Erbjudandet gäller 36 mån eller 50 000 km, vilket som inträffar först. Angivna priser är rekommenderade cirkapriser exklusive moms och lokala avvikelser kan förekomma. Renault reserverar sig för eventuella felskrivningar. Bilarna på bilden är extrautrustade.

** Nya Master L2H2 150 hk automat Base Line Företagsleasing med Renault Finans via Santander Consumer Bank AS Norge, Sverige Filial (Santander): Månadsavgift inkl. Vinterhjul, Care Pro service & reparationsavtal och totalt 60.000 km. Avtalstid: 36 månader och restvärde: 179 821 kr. Vid leverans utgår en särskild leasingavgift om 81 353 kr. Uppläggnings- och aviavgift tillkommer. Samtliga priser är rekommenderade cirkapriser exkl. moms och gäller t.o.m. 30/11 2024 eller så länge lagret räcker. Månadsavgift är rörlig (nov-2024) och kan t.ex. ändras p.g.a. förändringar i det allmänna ränteläget. Sedvanlig kreditprövning sker. Transportbilen ska hanteras enligt anvisningar i instruktions- och serviceboken och leasetagaren ska på egen bekostnad svara för drift, skötsel, underhåll och reparation av transportbilen. Med reservation för lokala avvikelser.

Nya Master E-Tech Företagsleasing med Renault Finans via Santander Consumer Bank AS Norge, Sverige Filial (Santander). Månadsavgift inkl. vinterhjul, Care Pro service & reparationsavtal och totalt 50.000 km. Beräkningen baseras på att leasegivaren erhåller stöd från Energimyndigheten i enlighet med förordningen (2020:750) om statligt stöd till vissa miljöfordon. I beräkningen görs antagandet att Santander erhåller ett stöd om 40 000 kr sju månader efter att leasingkontraktet startats. Månad 1-7 är leasinghyran 6 414 kr och månad 8-36 är leasinghyran 5 019 kr. Genomsnittlig månadshyra uppgår till 5 290 kr. Observera att beräkningen förändras beroende på storleken på det stöd som beviljas av Energimyndigheten samt den tidpunkt då Santander erhåller stödet från Energimyndigheten. Avtalstid: 36 månader och restvärde: 244 308 kr. Vid leverans utgår en särskild leasingavgift om 116 191 kr. Uppläggnings- och aviavgift tillkommer. Samtliga priser är rekommenderade cirkapriser exkl. moms och gäller t.o.m. 30/11 2024. Månadsavgift är rörlig (nov-2024) och kan t.ex. ändras p.g.a. förändringar i det allmänna ränteläget. Sedvanlig kreditprövning sker. Transportbilen ska hanteras enligt anvisningar i instruktions- och serviceboken och leasetagaren ska på egen bekostnad svara för drift, skötsel, underhåll och reparation av transportbilen. Med reservation för lokala avvikelser.

Visa mer